mercredi 18 novembre 2009

Nok en vanlig uke i Bayeux

Da var det meg, Karoline, som stod for tur. De som har lest tidligere innlegg, har kanskje faatt med seg at jeg bor sammen med Matilde og Evelyn, jeg gaar i Première S (scientifique, realfagslinja), og jeg opprinnelig kommer fra Aalesund.
Ferien er offisielt over for to uker siden, vi har endelig akklimatisert oss, og ting begynner aa komme inn i sine vante rytmer. Og naa har planlegging av Nyttaarsballet startet for fullt. For de som ikke vet hva dette dreier seg om, er det en fest vi norske, og da foerst og fremst de i Première, arrangerer, som holdes etter jul. De norske guttene fra Rouen tar i den anledning turen vestover, og vi inviterer alle sammen vaare franske venner. Festen bruker aa vaere en stor succès, og det legger jo litt press paa oss, som fortiden legger all vaar tankekraft i aa faa budsjett, antall invitasjoner, matservering og lydanlegg til aa gaa opp. Men siden saa mange har klart det foer oss, ser jeg ikke noe grunn til at vi ikke skal faa det til.

Ellers er det er norsk kino-opplegg eller noe i den duren som finner sted i Bayeux naa om dagen, saa i gaar saa vi O'Horten (oversatt med "la nouvelle vie de Monsieur Horten", som betyr "det nye livet til Herr Horten"), og i dag kan man se "Gurin med reverumpa". Det er jo litt kult at de franske faar se litt av den norske filmkulturen.

Men naa maa jeg nesten gaa aa analysere et dikt av Baudelaire. Faar jo aldri nok diktanalyse (legg merke til den sylskarpe ironien).
Takk for meg, saa snakkes vi om 6 uker, da det paa ny er min tur til aa skrive.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire