dimanche 18 octobre 2009

Kjære alle sammen! Så har det gått enda en uke, og det er endelig søndag! Det har vært godt med helg, det skal sies. Etter to uker med masse prøver og innleveringer, gjenstår det bar en uke før ferien. Så i dag er det søndag, og typisk "leksedag". Det er utrolig hvor lite de franskelærerne samarbeider til tider. De første ukene hadde vi nesten ingen prøver eller innleveringer, men nå brakar det løs. I forige uke hadde jeg prøver hver dag uten om mandag. I neste uke er det tidsfrist på noen store innleveringer. Jeg er foresten Live og går på L (altså litteratur). I klassen min går også Matilde og Isa. Vi begynte med tema humanisme etter sommeren. Til fredag har vi en stor innlevering i temaet. Men det er vel sånn det er.

Selv om vi går som oftest på skolen fra 08.05 til 17.30, så er det ikke bare skole her. Spesielt i andre og tredje klasse har man mulighet til å gjøre litt mer hva man vil i helgene. I fjor var vi jo hos vertsfamilier. Så i går var Louise og jeg på konsert i Caen, som er en litt større by 20 min fra Bayeux. Det var Phoenix som var på lista. Det var kjempegøy! Fetteren til louise styrte lysshowet, så vi fikk hilse på bandet og mange andre i teamet. VI VAR BACKSTAGE!!! Det var hvertfall en kjempeopplevelse. Iblandt så må man jo gjøre litt andre ting i helgene. Få litt variasjon og nye erfaringer. 

Som sagt så er det ferie om en uke. Da skal førsteklassingene til Paris, mens vi andre kan gjøre det vi vil. Jeg skal til Portugal med Evelyn og surfe. Det gleder jeg meg veldig til. Det er jo noe vi har tatt initiativ til selv. Andre blir i Bayeux, reiser bort, får besøk, eller reiser hjem. I vinterferien og i vårferien drar hele seksjonen på ferie i en uke eller fem dager. Reisen går jo selvfølgelig i Frankrike, for at vi skal oppleve mer kultur. I fjor var vi i strasbourg i vinterferien og på Korsika i vårferien. Det var to kjempefine opplevelser. I Strasbourg var det mer byferie, mens på Korsika var vi litt mer sporty. Vi var på rafting, kajakk, klatring, sykkeltur og stor gåtur, mens vi også hadde tid for oss selv. I år skal vi til Marseille og Biarritz. Det blir nok også spennende.

Så da får jeg nesten gå å gjøre leksene mine :) Hvis det er noe dere lurer på, så er det bare å spørre eller sende en mail. Klem fra Live

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire