lundi 9 novembre 2009

Høstferien

Hei!
Jeg heter Evelyn og er 18 år, altså den eldste på mitt kull. Jeg kommer fra Klepp som ligger ca 20 minutter utenfor Stavanger. Her i Frankrike bor jeg sammen med Matilde og Karoline, og jeg går på skolen Arcisse de Caumont som eneste av oss i première, på linja ES (økonomi og sosial). Det vil da si at jeg ser ganske lite til de som går på Alain Chartier, men siden jeg bor sammen med to av de andre norske går det veldig fint.

Nå har vi hatt høstferie i ca. ti dager og mange av oss har vært i Norge, ferien var ikke så lang, og Live og jeg dro til Portugal for å prøve oss på surfing. Dette var noe vi aldri hadde prøvd før. Vi fant ut at det var veldig gøy, og at surfing ga mersmak. Det å bo i Frankrike har på en måte gitt oss litt sånn større opplevelseslyst enn det vi kanskje hadde før, etter jeg reiste har jeg fått mer kontroll på å reise sånn generelt og på å klare meg selv! I slutten av ferien var jeg endel på kjøreskolen ettersom de fleste norske tar bil-lappen her nede, siden det er relativt billigere, men så er jo også teorien ganske mye vanskeligere.

Så begynte vi på skolen igjen, og det var egentlig greit å komme inn i systemet igjen, selv om november er siste innspurten før første trimesteret er over, og vi har endel prøver som ligger på lur. I helgen var mange av oss norske på konsert på Arcisse som var arrangert av elever fra skolen og Sofie (i terminale) var en av artistene som sang, det var skikkelig bra og vi ble alle veldig stolte av henne.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire